Monday, December 6, 2010

Resah & Gelisah.....

Assalamualaikum smua..hmm,tgk title pn da nmpak mcm jiwa kacau dah kn?Adehh..Apapn,sblm 2,aku nk ucap Salm Maal Hijrah 1432.Smoga kita dpt m'jd hamba ALLAH yg taat akn perintahNYA ;)

Berbalik pd title d'ats.Huhuhu...mau nanges!!!!Macam2 dah jd....Slps aku pndah ke umah baru, duit aku selalu jer hlng.Tataw kenapa.Ada toyol "BERKEPALA HITAM DAN MENYERUPAI MANUSIA" kowt.Setakat nie,hmpir RM400+++ arr duit aku da hlng.Saperlah yg amek duit aku nieyh..X berkat hdup taw x.Duit2 tue t'masuk duit dlm dompet,duit aku smbunyi dlm almari n duit tabung aku..Huhuhu..sungguh bijak si toyol ini.Maybe sometimes,aku cuai!!!!Tp,klo dah dm tabung pn hlng,aku mmg x bleh tahan arr..Tabung aku b'kunci kott (tp salah aku gak,kunci p ltk b'dekatan dgn tabung,adoyaiiiii).Kadang2 aku t'pikir,knpa la nk amek hak org lain?x takot dosa k?Hmm....Bdk2 umah aku slalu gk hlng duit,baju,tudung...nsb makanan x hlng...Sekarang,aku resah dan gelisah!!!!Kompius pn ada.Nk tuduh,takot t'salah org plak.X baik mnuduh,dah kira mcm fitnah dah 2.Berat dosanya.TAPI.............................................Huhuhuhu :'(

SEMALAM....ALLAH S.W.T bg sdikit ptunjuk.Kebetulan "budak 2" srh kakak umah aku kira "duit tabung" dia sbb dia xda kt umah.Akak 2 pn kira la dpn kami..Tba2,akak 2 t'ambil duit syiling rupee.Bkn satu,tp ad 2-3 syiling 2.Kak 2 siap plak kata,umah nie yg g India (Bangalore),tnie sorang jer.Mna dia dpt syiling 2?????(bdk2 umah yg lain tahu duit tabung aku kna curi ari2)..Aku pn x t'kata apa la..Hnya mampu mnitiskan air mata.Nk amek blik duit 2,takut 2 bkn duit aku..jumlah syiling itu 97 HENGGET (x tmsuk duit kertas) slps kakak 2 kira.Huhuhu...lg la aku sdeyh.Penat aku menabung dr 1st sem taw..

Dan SEKARANG,aku tataw mau bt apa..ABg mie srh tya jer mna dia dpt syiling rupee 2..aku pn kompius nie.Aku xmo larh gaduh2 kn.Kalo nk pndah umah plak?adoiii...x larat nk pndah.Penat sgt pndah umah.N aku dah pn mnyusahkan byk pihak bila pndah umah ari 2.So,psal nk pndah umah 2 aku dah tolak tepi dulu..

So,apa harus aku buat???YA ALLAH,berikalnlah ketenangan kpdku...Smoga aku tabah m'hadapi hari2 m'datang.Harap2 bdk 2 bleh b'ubah suatu hari nantiiii....harap sgt!!!!!!!!

P/s : Perlu x aku tya itu bdk mana dia dpt syiling rupee 2?Patut ke aku n bdak2 umah syak dia adalah "TOYOL" itu???? huhuhu (T_T)

4 comments:

  1. diktinie:kalu ikut hati kering..tnya je..tp kesannye,mmg akan masam muka la lps tu (melainkn kalu bdk tu dpt hidayah sempena Maal Hijrah ni ;p). so at last,nnti tinie lak yg jd xslesa dok umah tu kang bila dh start gaduh ni.nak focus stdy pn xleh.
    option lain..tinie dh syak dia (tp syak simpan dlm hati jela) so tinie mmg kena trillionnsss of carefull smpn brg2.masa akak blajar dulu,kalu duit trlebih dlm poket,akak selit dlm buku yg tebal,so org xperasan(tp kena igtla sb penah jd kes,dah abis sem baru akak igt ada duit dlm buku ;p).. xpe tinie,org buat jahat..xkemana...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, tinie, baik ikut saja saranan abangnya tu,bertanya, kalau tak sukup beranai, minta housemate nya temankan sekali.

    option lain, seeloknya tinie pindah rumah, "hijrah". memang penat pindah rumah, tapi lagi penat kalau tiap2 hari tinie nak kena berdepan dengan masalah2 ni...

    cadangan lain? suruh kawan2 yang boleh dipercayai, yang senang jumpa, yang duduk kat tempat lain pegangkan duitnya.

    ReplyDelete
  3. k.nesma : Thanks sbb hilangkan sedikit "kompius" tnie.Insya'allah,2-3 ari nie,tnie akn tya.Nk kumpul keberanian dlu..
    Akak,"dia" mmg sgt cekap dan terror bab2 nk ambil hak org lain nie.
    Kadang2,tnie rasa mcm tnie da jaga elok dah,slps b'kali2 kena la,tp still hilang.
    Duit dlm almari 2,RM100.Hlng mcm 2 jer...(pandai dia cri kn?)
    yg smpan duit dlm buku 2,hmm....mcm bgus jer!Thanks...harap2 dia x dpt detect..hehe ;)
    Btul 2 kak,bt jahat,x kemana...spandai-pandai tupai m'lompat,akhirnya jatuh jg.ALLAH S.W.T dah bg petunjuk.Harap2 dia b'ubah..aminnnn.....

    Musafir Melayu : W'salam..Thanks pkcik!!!!Insya'allah tnie akn tya dia jg dlm masa t'dekat,cuma nk kumpul keberanian dlu..Kalo lps tya b'masam muka?hmmm.....T_T
    Yg pndah rumah plak?Err.....akn d'pikirkan(klo keadaan smkn kritikal).Boleh x nk halau jer dia kuar dr umah nie???huhuhu...
    Hmm...yg srh kwn tlg smpn duit nie pn ok jg.Cadangan yg bernas.Lbh selamat ;)
    Apapn,thanks again..bt masa nie,hnya mampu m'bnci jer perbuatan t'sbt..
    Akn ku cuba kumpulkan keberanaianku.....;)))

    ReplyDelete