Wednesday, July 13, 2011

D.R.U.G.S~

Assalamualaikum semua...

Yeah!Apa khabar?smoga baik2 aja.Rajin plak aku nk update blog sejak akhir2 nie kan....Masa begitu pantas b'lalu.Baru rasa mcm smlm hari Isnin,tiba2 bsok dah Khamis.Ya Allah,begitu singkatnya masa.Smoga kita smua dpt m'hargai masa yg ada."Demi masa,s'sungguhnya manusia kerugian,m'lainkan yang biman dan yg b'amal soleh"

Tadi kelas Pharmaco best!Belajar prescribe drugs kt patient!Hmmm....excited sgt.Boleh"b'gaya" jd doc!muahaha...nama patient letak nama kwn2 msng2.Mula la nk ltak berat n k'tinggian mngarut2.Hampeh btol kwn2ku ini.Nama ubat nasib dah d'sediakan.Kalo x,dah lama mati patient aku tu!

T'pikir jgk nanti,s'andainya ada rezeki untuk aku m'jadi seorang doktor,mcm manalah nk bg drugs kt patient,b'tepatan dgn pnyakit yg mereka hidapi?Kagum aku dgn doc2 nie!HEBAT!Bila kita sakit,tahulah mereka nk bg ubat apa kan?Hebat memori mereka.Betul2 kagum.(aku dah start risau,mcm mana nanti?mampu ke aku nk bantu org yg sakit?Kwn aku si Ain ckp.rilek tnie,kita kn nk blajar lbh m'dalam nanti.Harap2 smuanya x m'jadi masalah bila dah blajar nanti.Aminnnn.....)

TAPI kan, satu jer den lomah dgn doktor2 nie,tulisan......x boleh nk CHANTEK lg kan?Oernah x korang jmpa doktor yg tulisan cantik?Hehehe..doktor perempuan maybe!Kan?kemas lagi t'susun.Susah jg kalo tulisan "cantik" sgt.Sian kt ahli farmasi nk bg ubat nanti.Tu yg kadang2 boleh bg salah ubat tu(td sir bg contoh,isordil dgn apa ntah,dah lupa.Sorry!).Sian patient yg nak kena terima akibatnya.Kadang2 boleh m'bawa maut.So,nasihat aku untuk doktor2 dan bakal2 doktor sekalian,tulislah biar jelas dan org paham.Sayangilah nyawa patient anda ;)

Tadi,aku ambil masa yg lama utk bt bnda alah nie.Biasalah,mau tulis cantik2!Bdk kelas aku,si zahin dah bising2,"cpt la sket Dr.Tnie Oooiiii!Kalo btol patient ko ada nie,dah lama dia mninggal"Hmmm.............+.+ (oke,next time aku tulis laju2 ya.Kena blajar tulis laju2.Siap dlm masa 20saat!utk satu patah perkataan..hehehe).So,nasihat utk aku,blajar tulis cpt2,jgn asyik nk berangan dalam kelas!

P/s : Macam2 ubat ada dalam dunia.Semua jeniskah kita perlu belajar?Gulpppppp...tabahkan hatiku.Kuatkan semangat.Kami BOLEH!!!!!Renung2kan dan selamat b'amal;)


No comments:

Post a Comment