Thursday, December 29, 2011

Kisah budak Chickenpox~

Assalamualaikum semua~

Semoga kalian semua sentiasa d'bwh limpahan rahmatNYA :)

Genap hari nie,dah hampir seminggu aku kena serangan virus Varicella Zoster aka Chickenpox.Dan dah seminggu jg la aku t'perap kat umah.Kelas pn x p.Byk la ketinggalan.Dr Ammar ckp,dun worry,ur health is more important!Baiknya "abg"ku ini.Haha!Alhamdulillah...sekarang dah hmpir sembuh,dah kering pn bengkak2 kat muka.My mom pesan x boleh makan ayam,seafood n kicap,n jgn bg kena hujan.Nanti tinggalkan kesan parut.Huhu.Mmg best la kan kena chickenpox time wedding abg aku hari tu.Muka aku lbh CANTIK dari pengantin ok.Penuh bintik2.Mmg x boleh d'lupakan la.Semua org srh aku b'kurung dlm bilik takut t'janggkit kat org lain.Uhhhh..kisah apa aku?Abg aku kawen sekali jer kot.Maaf la s'siapa yg t'jangkit.(rasanya xda)Utk my lovely bro,I will do anything n everything!!Biarla org ckp klo kena panas lagi teruk pn.Haaa....bkn senang nk jadi insan t'pilih ni taw.Bak kata kak Soleha,Allah S.W.T bg kita sakit sbb nak hapuskan dosa2 kita yg lalu....Aku terima dgn redha ya Allah w'pn d'pagi hari kenduri aku mnangis.Bkn mnangis sbb x redha taw.Ya ALLAH,jadikanlah kami org2 yg b'iman.Ameen....


So sweet!!!!(belah pengantin lelaki)


My bro wedding done!Alhamdulillah.Semuanya b'jalan dgn lancar.T'senyum wajah mak abah,family,kedua pengantin baru apatah lagi kan.TAHNIAH bt abang t'sayang,Kapten Dr.Ahmad Tarmizi dan pasangannya (kak ipaq baru aku),pn.Shahurulnesma bt Hussin.Semoga b'bahagia sehingga ke akhir hayat.Kami doakan yg t'baik bt kalian b'dua.Love both of you very2 much!!!!!Selamat b'honeymoon d'Bali ya! Dan jutaan TERIMA KASIH bt sanak saudara,sahabat handai dan smua pihak yg t'libat yg sudi m'bantu dan m'meriahkan majlis.Kenangan t'indah-wedding of the year n chickenpoc of the year.haha!Special thanks dari tnie n family utk kak jan yg sudi m'hulurkan tgn m'bantu kami.Maaf la k.jan,p umah tnie time2 kenduri,kena la tlg kan.Tapi,k.jan nie mmg rajin,org x srh bt pn dia nak bt kan,haishh...rjn2..so,s'siapa yg msh single,boleh la m'minang k.jan kita nieyh.Haha..next is ur turn k.jan!x sabaq tnie nak p umahk.jan nak tolong plak.hehe..(gurau2 jer k.jan)



Kak ipar aku suka PINK!so,inilah jadinya.Sweet kan?haha!siaplah sapa yg kawen dgn aku nanti :)




Happy face!(majlis akad nikah)cantiknya kak ipar aku ;)




Gunung Jerai nak juga ada kan.Outdoor photoshoot kat rumah aku nie.Nice one!


Hmm....sedang mnunggu tibanya waktu muka kembali seperti dlu tnpa bintik2.Mmg lambat.abar tnie.Sabar!time2 sakit nie,ayam nampak sgt sedap!Kicap pn...uhuhuhu..kuah rojak Mak Bee lagi la +.+BERTAHAN!!!Nanti x psal2 duit hantaran kena potong,satu parut rm500,kata abg mie.haha..PPUM baru REJECT proposal aku semalam.Nak menangis?X la...dah biasa dah bab2 kena reject psal nk bt research ni.Dah makin tabah aku sekarang ni.OK,cari tmpat lain.Cuba cari dan akn cari lagi.Bt masa ni,blm waktunya utk mnyerah kalah.Dun worry dr.R,i'll do my best! :)

Dah byk ketinggalan dlm pelajaran.Midsem pn dah dekat.Thanks kepada kwn2 yg sudi mngambil berat dan m'doakan bdk chickenpox ni supaya cpt sembuh.Insya'allah,next week kita jmpa ;p

Ok,mau out dulu.Bye!!


‎"Dan janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi(darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman."(Ali-Imran, Ayat 139)


p/s : Credit to En Amin n Aishah Asshiya.Gambar2 d'ats sumber dari fb mereka :)

3 comments:

  1. semoga cepat sembuh.... forensic kitaorg beljar menakap gambar sebagai notes.. huhuhu... dah sembuh boleh lar kita study kat library PPAS.. terima kasih kpd keluarga tinie jugak.. krn sudi menerima kedtgan org yg suka menyibuk buat mcm rumah sendiri kat sana... hehehe..kalo nk gambar dr org blh la transfer dlm HD org nnt.. duit rm50 tu masih ada pd org.. nnt amik tau.. mak org panggil org "mak nenek" sbb suka tinggal brg.. (perli lah tu..) hurmm... apa2 pun dh segan dah hari ahad aritu, sbb rasa lama sgt kat rumah tinie.. sampai tak tau mcmne nak blk.. =P

    ReplyDelete
  2. Nasib baik ucap terima kasih...kalo dak,nak saman dah,amek tanpa kebenaran...hahaha....

    ReplyDelete
  3. jannatul : Oke...baru nk bls commentnya.haha...da sembuh dr chickenpox dah.tgl parut jer :(
    Nanti nak gmbarnya taw.....TQ sekali lg..Duit rm50 tu ameklah..ikhlas ;)

    aishah_ashiyya : Hahaha!try la saman nak tgk ;)

    ReplyDelete