Monday, March 12, 2012

Andai Diri Kecewa........

Bismillahirrahmanirrahim~

Assalamualaikum semua.............



◕ ‿ ◕✿ Andai Diri Kecewa ✿◕ ‿ ◕✿

:: kalau kita diKECEWAkan apa yang kita buat ? ::
(-_-) - Mestilah MENANGIS dan TERKILAN

... :: sebab......?? ::
(-_-) - Tak SANGKA orang sanggup buat kita macam tu

:: dan lepas tu kita BUAT APA ? ::
(-_-) - Tak nak PERCAYA pada dia lagi !

:: macam tu ke ? ::
(-_-) - Mestilah

:: TIDAK RASA ke KECEWA itu satu HADIAH dari ALLAH SWT ??? ::
(-_-) - Sebab ?

♥ Dari kerana sebab KECEWA ALLAH SWT mengajar kita LEBIH bersikap BERHATI -HATI DAN JANGAN terlalu mengharap pada MakhlukNya , INDAHKAN ?

♥ JADI jangan sedih sangat , INGAT kita ada ALLAH SWT yang SENTIASA bahagiakan kita

insyaAllah ◕‿♥
#copypaste#
—(Thanks my little sis ^^)



Yeah KECEWA....Sekarang aku tengah mengalami perasaan KECEWA in.iBukan kecewa kerana orang lain tapi kecewa dgn diri sendiri....

Paper Islamic Studies tadi sungguh menyedihkan.X sempat nak jwb 1 Soalan Part C.Jwb mcm gitu2 jer.X cukup masa.Dlm slip exam ckp 3 jam tapi yang sebenarnya hanyalah 2 jam 30 minit.Hanya Allah S.W.T yang tahu betapa kecewanya aku pada saat aku keluar dari chanchellor hal tadil.Diam x terkata,menahan sebak di dada.Air mata,tolong jangan turun lagi d'tempat awam T___T

Kenapa aku mst bersedih?Kerana aku merasakan usaha membaca note tambahan 300 slides itu dan menjawab semua2 solan past years x bermakna bagiku?Satu pun x masuk exam.Hanya penat lelah?Baik x payah baca kan.Pakai logik akal jer.Itu hasutan syaitan yang direjam yg merasuk mindaku.Seketika aku berfikir.Ya Allah(dlm hati beristiqfar)apa yg aku baca itu ilmu,apa yang aku pelajari itu patut aku amalkan.Semua itu pahala tnie!!Kenapa aku x sempat dan dpt jwb exam dengan baik?Mungkin ada hikmahnya.Inilah ujian.Ujian..Bersabarlah wahai hati...Yang penting,aku dah usaha.Berdoa dan sekarang aku harus tawakkal dan berserah kepada Allah S.W.T.Ada rezekinya,adalah A.Insyaallah.....Doakan aku ya :')

1 paper lagi tinggal!Communicable Disease.Byk juga yg perlu dibaca dan difahami.Dihafal?Bangkit tnie!Boh2 la sedih dan kecewa.Usaha utk paper terakhir ni plak.Oklah sahabat2,semoga kita semua sentiasa dalam keredhaan Allah S.W.T!

LAST PAPER!FIGHTING!!!!!! :)


No comments:

Post a Comment